Sunday 15 December 2013

Hari Ke 3-New Batu Secret Zoo


Pada pagi ini juga  kami telah meninjau-nunjau kawasan persekitaran Pohon Inn. Rupa-rupanya di sebelah kiri  hotel terletaknua  New Batu Secret Zoo yant terletak  di Jalan Oro-Oro  Kota Wisata Batu, di Jawa timur.




 

Video Batu Secret Zoo, Kota Batu, Malang, Jawa Timur.



Di sinilah merupakan pusat pembelajaran satwa dan rekreasi bagi paga pengunjung. Terdapat lebih 40 wahana terbaru  seperti singa laut, animal aoaster, horor house, sponge bob water shoot, animal bumper car, new safari farm, octopus, junior farm dan batu advanture,



Oleh kerana kami telah  melawat Safari yang sebenar di Prigen -Pasuruan, Jawa Timor dan dikatakan safari yang terbesar di asia, maka kami tidak memasuki Secret Zoo di Kota Batu ini. Kami mengambil keputusan agar  ininerari yang dirancang dapat berjalan dengan lancar.



Walaubagaimana pun, jika dilihat dari  atas varanda  kamar yang kami duduki,  Now Batu Secret Zoo dapat dilihat dengan jenas.Harga  tiket yang dikenakan pada waktu biasa (weekday) ialah Rp 65,000.00 manakala pada hujung minggu (weekend) ialah Rp 90,000.00 Walaubagaimana pun kami sempat mengambil gambar di kasasan pesekitaran.


Tidak ketinggalan juga kami mengambil brosur mengenai  New Batu Secret Zoo. Pukul 7.00 pagi kami naik  dan sapaaran di Cafe Pohon Inn Hotel

No comments:

Post a Comment