Saturday 14 December 2013

Hari Ke 2-Cemara Indah



Tepat pukul 3.00 pagi kami dikejutkan oleh pemandu pelancung Ibu ERmmy. Kami bersiap sedia memakai baju sejuk, sarung tangan sejuk dan juga penutup kepala. Suhu di Cemara Indah pada ketika ini mencecah 10 darjah C. 3 buah jip yang disewa tekah tersedia menunggu kehadiran kami. Memang merasa mengantuk lagi keranan rata-rata kalangan kami tidur pukul 12.00 malam. Cuma dapat tidur 3 jam sahaja.

Sebenarnya kami menyewa 6 kamar bagi membolehkan peserta  travel ini menginap di sini. Kami turun dan menaiki jip. Ibu Emmy mengingatkan kepada kami agar menghafal atau mencatat no jip yang kami naiki. Ini disebabkan terdapat beratus-ratus jip yang serupa  dengan warna yang pelbagai. Ini dikuatiri kami tidak dapat mencari jip yang kami tumpangi.

Perjalanan pada  waktu pagi amat mencabar sekali. Kami ingat cuma 3 jip aje. Rupa-rupanya  terdapat  ratusan jip dan jugha motosila. Senua nak mendaki Gunung Penajakan 1. Kebetulan pada waktu kami berada  di Bromo adalah hari minggu. Ramai anak-naka muda  remaja menaiki motosikal ke Penajakan.






No comments:

Post a Comment