Sunday 15 December 2013

Hari ke-3-Museum Satwa





Video Museum Satwa Kota Wisata (Kota Batu Malang, Jawa Timor)



Pukul 6.00 pagi kami telah bangun. Setelah  semuanya siap, aku adalah seorang daripada peserta telah turun ke Lobby  Pohon Inn Hotel. Aku melihat sekitar  kawasan Pohon Inn Hotel. Rupa-rupanya  pesekitarannya adalah berkonsepkan satwa (binatang liar). Misalnya di sebelah kiri hotel terletaknua mesuem Satwa. Walau pun aku tak dapat masuk, tapi sempat mengambil gambar di pesekitaran museum  berkenaan.



Apa yang dapat aku lihat, di kiri kanan bangunan museum satwa tersebut terdapat  2 replika gajah yang sangat besar. Inimenggambarkan  situasi dimana haiwan itu perlu dilindungi. Ia termasuk satwa yang perlu dilindungi..Sebenarnya Museum Satwa ini terletak Batu yang dikenali  sebagai Jawa Timur Park 2. Di sini amat sesuai bagi pelajar yang  mempelajari pelbagai jenis  haiwan yang terdapat di Asia. Terletak di Jalan Oro-oro No. 9 (seberang BNS) Kota Wisata Batu, Jawa Timur.Dibuka mulai  pukul 10.00 pagi dan ditutuo oukul 6.00 petang.



Bagi para pengunjung yang hendak melawat, silalah patuhi jadual yang telah disediakan oleh pihak pengurusan. Aku dan rombongan ku  memanglah tak dapat masuk ke Museum berkanaan keran kami sampai  lewat malam. Kami pula kaan bertolak dari Pojon Inn pukul 9.00 pagi.

No comments:

Post a Comment